onsdag 25 april 2012

Omvända teser?

Igår kväll såg jag, och många med mig, på en ganska fantastisk fotbollsmatch. Att analysera saker och ting är alltid kul och därför skall jag göra ett försök. Här kommer några tankar från mitt lite för stora huvud i punktform.


  • Blått och vitt är en färg som bevisligen fungerar bra. Glädjande för oss. Efter att Chelsea valde att skifta till helvitt tredjeställ tycker iallafall jag Sören tillsammans med ekonomiansvarige bör ta sig en titt på att hämta hem ett ytterliggare ställ i färgen vit. Alltid stilrent. 
  • Chelsea bevisade att tesen "anfall är bästa försvar" inte stämmer. Jag tänker istället införa tesen "försvar är bästa försvar". Kommenterar det med ett citat ur Djungelboken. - Kittlar dödsskönt i kistan.
  • Alexis Sanchez har ögon i nacken. John Terry hävdade med bestämdhet att "rygg sökte knä". Att Alexis var snabb både i djupled och med att falla har väl inte undgått någon, att han också kan se och söka ett knä med sin rygg utan att titta åt det hållet är ju fantastiskt. 
  • Man måste trots allt tycka det är lite kul att laget som (fram till i år) höjts till alla tillgängliga skyar förlorar. Skadeglädje är den enda sanna glädjen. 
När jag ändå är inne på ämnet höja till skyarna finns det ett par personer som förtjänar en FET, TJOCK och TYNG hyllning. Efter snart två veckor på gräs kan man med ett brett leende konstatera att fötterna springer på en plan som kunde legat i himlen. Fyllig, mjuk och välväxt kan låta som något någon av oss i laget skulle säga om någon annans yngre syster i omklädningsrummet för att sätta denne någon ur balans men i detta fallet använder jag den beskrivningen på planerna. Hade de ansvariga för planens skick varit amerikanska medborgare hade de för länge sedan fått hälsa på en viss Obama i ett visst vitt hus för att ta emot en Medal of Honor. 
Jag (och säkerligen också Obama) skickar min allra djupaste bugning i riktning leksberg. 


//Tivemo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar