söndag 15 januari 2012

Första träningsvecka är över

Yes, idag hade vi träning även om storheter (vi är störst fysiskt i laget iaf) som jag själv och Anton Wilsson fyller år. Men ut skulle vi på den lätt snöbelagda planen och bedriva en träning när de flesta runt om i vår stad sov ruset av sig. Skönt ändå att komma upp även om det var sjukt halt men är ju snarare en regel än undantag vid dessa tider.

Jag utlovade ju kort på nyförvärven del 2, men då jag fick ha tårta med till träningen och styra upp detta plus att försöka att få in min förfrusna kropp till bastu så gick jag visst bet om det idag med. Men till tisdag kör vi nya tag och då ska resten av nyförvärven upp.

Sent om sider så hoppas vi på att presentera ännu ett nyförvärv. Helt klart är det ändå inte och det beror på lite andra faktorer än fotbollsmässigt. Vår nygamla spelare är ingen mindre än Anton Wilsson (som sagt också fyller år idag, stort grattis). Vi får hoppas att han är med hela säsongen och kan hjälpa oss till framgångar i årets serie.
Gärna mer 4-0 segrar i seriefinaler tack.
Detta kort är taget sen IFK spelade byxorna av Götene IF i seriefinalen för två år sen inför 720 personer. Undertecknad var där och kolla på matchen vid sidan av och det var ren och skär njutning att beskåda denna match.


// Carlito - äntligen på rätt sida 25-års strecket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar